1.2.3 FUNGERA!

Blogg jävel!
Var en dag ifrån att byta blogg! å så helt plötsligt fungerar den. weey!
 
Tänkte berätta lite om Finlands resan.
Jag, mamma, min moster Soile och hennes dotter Natalie åkte, eller rättare sagt flög till Oulu.
Vi fick låna mammas moster hus att bo i, den ligger i Haukipudas. En mysig liten sömnig stad med en vacker trä kyrka.
 
vi blev motagna av mammas kusin Sejja och hennes man. sen åkte vi till ladugården för en bit mat. Ett ställe som är en gammal ladugård som är inredd som en sådan med, finns ett matbord som står runt en traktor. finns en uppstoppad ko vid toaletterna, osv. rätt roligt.
 
Mammas kusin kom och tog med oss till mammas moster som är dement sjuk. rar liten tant med dåligt minne.
 
Vi åkte till Oulu å shoppade och kollade runt i staden, mamma köpte en mysig mys kavaj till mig. sen så var vi vid en salu hall vid hamnen som sålde allti ifrån stickade vantar till praliner.
 
Kikade in på ett shoppingcenter i Kempele som hette nått med zeppelin. såg ut som vilket shoppingcenter som helst förutom att det fanns en perfekt "mamma butik". Hittade jätte mycket fina kläder till mamma där =)
 
vi (alla utom jag) badade bastu och hoppade i vattnet som vi hade ca 20 meter till. jätte kul.
 
Sista kvällen vi var i Finland så bjöd Sejja över oss på kvällsfika ( vi hade hoppats på mat, men va fasen)
då fick jag å Natta ett jätte fint halsband av dem! 
 
Lovar att lägga upp bilder när jag kan.
 
Väl i sverige så var det skönt att bli förstådd. Mamma körde hem mig till småland, fick reda på att hon har en kusin som bor i Vaggeryd... coolt.
 
Vi åkte till G-kås, Ullared på söndagen där jag kom hem med 2 nya jackor, shorts och lite annat smått å gott! Tack mamma!!
 
Finska:
Mittä? - Va?
Antexi - ursäkta

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback